PBN a link building – wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym

PBN a link building – wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym

Na pbnmarket.pl poznasz korzystną ofertę private blog network.

By klient wyszukał twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz także postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i użyteczne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno również zignorować tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network – użyteczne jako komponent wieloskładnikowej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, gdyż są budowane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (na ogół przez firmę SEO bądź większą agencję marketingową), który dba o jakość dostępnych tam treści. PBNy są z reguły używane jako jeden z komponentów rozbudowanej strategii reklamowej, co należy mocno podkreślić, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają wygenerowanie dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a potem należy przeznaczać niemało czasu na utrzymanie ich w dobrej jakości.

Publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

PBNy znakomicie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każde miejsce w sieci, gdzie dodane są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, nazwa oraz e-mail lub telefon. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również wpis w internetowym rejestrze firm, profil w mediach społecznościowych lub artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Inna skuteczna metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej wartość oryginalnego artykułu, gdyż napotykanie odnośniki do niego na różnych blogach zewnętrznych rozumieją jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, warte przeczytania teksy. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, w którym istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych głównie z inwestycjami, bieżącymi informacjami, prawem czy zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO